استایل هنری چیست و چطور می‌توان به این سبک لباس پوشید؟

استایل هنری چیست

بی شک استایل هنری را می توان یکی از خاص ترین سبک های پوشش معرفی کرد. این سبک برگرفته از اشکال و طرح های مورد استفاده در هنرهای تجسمی است. در استایل هنری ایرانی، جدا از الهام از هنرهای تجسمی، از عناصر اصیل سنتی و هنری ایرانی نیز استفاده شده است. افرادی که این سبک پوشش را انتخاب می کنند اغلب روحیه هنرمندانه و مستقلی دارند. همچنین از ترندهای کمتری در انتخاب لباس استفاده می کنند. آنها سعی می کنند از آیتم های شخصی سازی شده خود استفاده کنند.

اما چگونه می توان استایل هنری داشت؟ برای طراحی سبک های هنری خاص، ابتدا باید سبک شخصی خود را بشناسید. هنگامی که سبک خود را انتخاب کردید، می توانید از آثار هنری شخصی شده خود استفاده کنید. در ادامه در مورد اصول طراحی سبک های هنری و همچنین پارچه های مناسب برای طراحی لباس های هنری صحبت خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

استایل هنری چیست؟

استایل هنری و یا Artsy Fashion Style یکی از اصطلاحات مهم در دنیای مد است. این سبک لباس که به هنر پوشیدنی نیز معروف است، شامل عناصر غیر متعارف و خاص است. اشکال هندسی، اشیا یا رنگ‌های مبتنی بر مفاهیم هنرهای تجسمی این عناصر را تشکیل می‌دهند. برای ایجاد استایل هنری دخترانه خارجی لباس از الگوهای بزرگ و راحت استفاده شده است. همچنین این سبک شباهت زیادی به سبک سنتی، وینتیج یا آوانگارد دارد.

استایل هنری بسیار خاص و جذاب است. اجناس متعلق به این سبک به راحتی از مد نمی افتند و سال ها قابل استفاده هستند. استایل هنری در بین زنان ایرانی طرفداران زیادی دارد. در سبک هنر ایرانی از اشیاء سنتی به شکل خاصی استفاده می شود. در واقع استایل هنری ایرانی عناصر مشترک بسیاری با سبک سنتی دارد. اما در هیچ موردی نباید این دو سبک را یکسان دانست. پیراهن های بلند دوخته شده از پارچه کتان، شلوار پارچه ای راحت، رنگ های روشن و شاد و همچنین اکسسوری های دست ساز و هنرمندانه از اصلی ترین اقلام استایل هنری زنان ایرانی است که می توانید از فروشگاه لباس هنری تهیه نمایید.

عناصر مورد استفاده در استایل هنری

استایل هنری لباس به اواسط قرن نوزدهم باز می گردد. این سبک اولین بار در اروپا و به ویژه در بریتانیا رایج شد. اولین وسایلی که در استایل هنری استفاده شد، پیراهن های بلند و گشاد زنانه بود. به تدریج و با پیشرفت صنعت مد، این سبک توجه طیف وسیعی از بانوان را به خود جلب کرده است. آنها سعی کردند از عناصر هنری در سبک روزمره و خرید پوشاک زنانه استفاده و زیبایی سبک خود را چند برابر کنند.

پیراهن های بلند و پهن زنانه با آستین های پفی بلند یکی از نمادهای معروف استایل هنری است. همچنین دامن های گشاد و راحت و لباس های دوخته شده با پارچه های طبیعی از دیگر عناصر جالب استایل هنری است.در واقع استایل هنری شامل مجموعه ای از اشیاء خاص است که این اشیا متاثر از فرهنگ و همچنین پیشینه هنری افراد جامعه هستند. از این رو در سبک های هنری ایرانی از صنایع دستی متنوع و رنگ های اصیل نیز استفاده می شود. پیراهن و سارافون‌های بلند دوخته شده از پارچه‌های طبیعی، دامن‌های گشاد، دامن‌های کلوش یا چین‌دار، پارچه‌های سوزن دوزی، گلدوزی یا ملیله‌کاری از مهم‌ترین اقلام مورد استفاده در استایل هنری ایرانی و خرید شومیز زنانه هستند.

عناصر مورد استفاده در استایل هنری

استایل هنری ایرانی

حال که با اشیاء به کار رفته در استایل هنری ایرانی آشنا شدیم، بهتر است روش های طراحی این سبک را بررسی کنیم. برای داشتن سبکی زیبا و هنرمندانه باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. به خاطر داشته باشید که استایل هنری به معنای شلوغ و نامرتب نیست. در این سبک لباس، وسایل اصیل و هنری به زیبایی قرار گرفته اند و لباسی منحصر به فرد را برای شما ایجاد می کنند. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات برای شکل دادن به استایل هنری می پردازیم.

از رنگ های روشن استفاده کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های استایل هنری دخترانه استفاده از رنگ های شاد و جذاب است. برای داشتن استایلی جذاب و هنری باید آیتم هایی با رنگ های خاص و چشمگیر انتخاب کرد. همچنین توجه داشته باشید که ترکیب رنگ ها در استایل شما به درستی انجام شده است. برای مثال در خرید پوشاک بانوان می توانید از دو رنگ زرد و بنفش استفاده کنید که مکمل یکدیگر در استایل شما هستند.

الگوهای راحت انتخاب کنید

راحتی یکی دیگر از ویژگی های سبک های هنری است. افرادی که این سبک را انتخاب می کنند به راحتی لباس خود اهمیت زیادی می دهند. بنابراین برای داشتن لباس های هنری راحت باید از الگوهای ساده و گشاد استفاده کرد. همچنین با استفاده از این لباس می توانید آیتم های مختلف را لایه لایه کنید و استایل جذاب تری داشته باشید.

از پارچه های طبیعی به استایل هنری استفاده کنید

پارچه های طبیعی از دیگر ویژگی های این سبک است. پارچه کتان ساده طرح دار یکی از مناسب ترین گزینه ها برای دوخت لباس های هنری است. پوشیدن این پارچه ها بسیار راحت است. همچنین بافت و متریال آنها استایل شما را از حالت کژوال خارج کرده و آن را خاص تر می کند.

از هنر و صنایع دستی استفاده کنید

استفاده از قطعات دست ساز یکی از مهم ترین ویژگی های استایل هنری دخترانه ایرانی است. برای هنرمندانه تر شدن استایل خود می توانید از انواع پارچه های گلدوزی شده، ملیله دوزی، نوار دوزی یا گلدوزی استفاده کنید. این پارچه ها را می توان به عنوان هزینه کار در قسمت های خاصی از لباس استفاده کرد. می توانید از اکسسوری های ساخته شده از این پارچه ها نیز استفاده کنید. تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در انتخاب صنایع دستی زیاده روی نکنید. این مشکل پوشش شما را به سبک های سنتی نزدیک می کند.اگر قصد خرید پوشاک درجه یک زنانه دارید می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

بهترین پارچه ها برای سبک طراحی هنری

به نظر شما از چه پارچه هایی می توان برای شکل دادن به یک استایل هنری استفاده کرد؟ به طور کلی پارچه های الیاف طبیعی جزو مناسب ترین گزینه ها برای این سبک هستند. بنابراین انواع پارچه کتان، پارچه نخی و همچنین پارچه های پشمی و کتان بهترین گزینه برای طراحی لباس های هنری هستند. همچنین پارچه‌های خاص و فرآوری‌شده مانند پارچه‌های ژاکارد، پارچه‌های گلدوزی یا پارچه‌های سوزن دوزی از گزینه‌های محبوبی هستند که برای دوخت لباس‌های هنری استفاده می‌شوند.

از پارچه های چاپ شده نیز می توان به عنوان گزینه های مناسب برای دوخت لباس های هنری مدرن استفاده کرد. به عنوان مثال برای دوخت دامن های کلوش هنری از انواع پارچه های ساتن طرح دار استفاده می شود. همچنین انواع بافت با رنگ های متنوع و شاد برای طراحی لباس های هنری ایده آل است. مناسب ترین پارچه ها برای ساخت اشیاء هنری را می توانید در فروشگاه پارچه پیدا کنید. فروشگاه ما امکان خرید پوشاک زنانه به قیمت عمده را برای شما فراهم کرده است همچنین برای خرید لباس خونگی زنانه نیز می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

استایل هنری مردانه

برای دانستن معیارهای هنرمند بودن باید چیزی در مورد هنر بدانید، مثلاً یک سری اصول که با دانستن آنها، خیلی چیزها در ذهن و دیدگاه شما تغییر می کند. مثلا خط، نقطه، رنگ و هزاران نکته دیگر که بحث خاصی در استایل هنری مردانه دارند و بسیار مفصل هستند. در مرحله بعد، باید به استایل هنری توجه کنید، می توانید با رنگ های لباس خود بازی کنید و از قاعده ها و قاب های معمول خارج شوید یا از نقاشی هنرمندان بزرگ روی یک تی شرت بلند آستین کوتاه استفاده کنید. ایده بسیار جذاب  استایل هنری برای آقایان بسیار جذاب است و می توانند با روش ها و لباس های خود شهر را زیباتر کنند. دقت رنگ لباس، انتخاب فرم لباس، حتی موهای شما تاثیر زیادی در این موضوع دارد.

نحوه لباس پوشیدن هنرمندان آقا

اولین نکته این است که هنرمندان آزادانه لباس می پوشند. پوشش هنرمندان به دو دسته تقسیم می شود که برخی از آنها بسیار حساس هستند و در انتخاب بسیار دقت می کنند. به عنوان مثال ترکیب رنگ ها، نوع آرایش و مدل مو، انتخاب کفش و اکسسوری، همه اینها با دقت انتخاب شده و در کنار هم قرار گرفته اند تا با نگاه کردن به آن به سرعت متوجه این میزان ظرافت در استایل شوید. شما از آن لذت می بریدبرخی دیگر از افراد این گروه کاملا برعکس عمل می کنند و حساسیت زیادی به لباس های خود نشان نمی دهند و سعی می کنند این را در نظر بگیرند که اولین ملاک برای انتخاب لباس راحتی است و شاید به ترکیب رنگ ها توجهی ندارند. البته همیشه اینطور نیست و تعدادی از هنرمندان به لباس های راحت و زیبا علاقه مند هستند و قطعا به زیبایی و تناسب آن ها توجه می کنند. در اینجا به شما نشان خواهیم داد که چگونه استایل هنری داشته باشید.

شلوار مناسب برای تیپ های هنری مردانه

اگر می خواهید با استایل هنری مدرن و شیک باشید، بهترین انتخاب شلوار کارگو، شلوار بگ و شلوار مام است. این مدل ها بسیار خاص و هنرمندانه استایل شما را نشان می دهند و ترکیب شلوار کارگو با پیراهن بلند و سایز طرح دار ست بسیار جذابی خواهد بود. پیشنهاد ما استفاده از اکسسوری های خاص در این سبک است. سه مدل شلواری که برای ظاهر هنری ارائه کرده ایم، سابقه ای قدیمی دارند و نوعی نوستالژی هستند و از دهه های گذشته وارد قرن حاضر شدند و با بازار مد آمده اند. اما نباید خودتان را محدود کنید، در واقع می توانید از شلوار جین راسته یا پارچه ای استفاده کنید، اما آنها به سبک کلاسیک نزدیکتر هستند. شلوار در استایل زنانه نیز مورد توجه است که در خرید شلوار زنانه  لحاظ می شود.

چه تیشرتی در استایل هنری مردانه بپوشیم

هنر ترکیبی از رنگ، نور و زیبایی است و هنرمند کسی است که زیبایی را منعکس می کند. ساده لباس پوشیدن را کنار بگذارید و به خودتان تنوع بدهید و برای جلب توجه از لباس های طرح دار استفاده کنید. یکی از گزینه های مثبت استایل هنری، تی شرت های مردانه است که در طرح ها و مدل های مختلف مانند تی شرت های بلند و سایز طرح دار موجود است. این مدل ها بسیار مد شده اند و اکثر جوانان به این سبک روی آورده اند، طرح این پیراهن ها مجموعه ای از جدیدترین و جدیدترین طرح های روز دنیاست که بیشتر در صنعت مد مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل تاپ را به راحتی می توانید با هر شلواری ست کنید و دیگر نگران انتخاب لباس نخواهید بود.

استایل هنری مردانه

 تیشرت لش با طراحی هنری

برای لباس ها معمولا طرح های بسیار خاصی مانند عکس شخصیت های معروف و شناخته شده، نقاشی افراد مشهور، کتیبه های مختلف و عکس های مد روز وجود دارد که همگی سبکی اسپرت دارند و برای خانم ها و آقایانی که لباس ورزشی می پوشند مناسب است. ایده دیگری که داریم این است که می توانید طرح مورد علاقه خود را روی یک تی شرت نقاشی کنید و هنرمندی باشید که هنر خود را به نمایش می گذارد.

 پیراهن مردانه به استایل هنری

انتخاب پیراهن کمی حساس است، نظر ما در مورد پیراهن این است که بهترین روش استفاده از آن پوشیدن آن روی لباس دیگری مانند تی شرت یا هودی است که با توجه به فصل قابل تغییر است. پیراهن تک یک استایل اداری است، بنابراین برای اینکه به عنوان یک هنرمند دیده شوید، لباس دیگری را زیر پیراهن بپوشید و دکمه های پیراهن را باز کنید. راه دیگر انتخاب پیراهن اور سایز و لش است که ایده جالبی برای روزهای گرم است و خرید پیراهن پنبه ای هاوایی که پرفروش ترین پیراهن در تابستان است.

 لباس راحتی به استایل هنری مردانه

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم هنرمندان به سبک های راحت و آزاد و بدون تشریفات علاقه زیادی دارند و راحتی را در لباس پوشیدن در اولویت قرار می دهند. نسبت به هنر خود حساسیت بیشتری دارند و جزئیات و مشغله کاری خود را نشان می دهند. به عنوان مثال از یک لباس تک رنگ یک دست آزاد که به تنهایی رگه ای از هنر استفاده می کنند.

ریش و مدل موی هنری

هنگامی که برای اولین بار با شخصی ملاقات می کنید، چهره آن شخص را می بینید که شامل مو و ریش او می شود. مطمئنا یکی از نکات مهم مو و ریش این است که می توانید بدون گفتن یک کلمه شخصیت خود را در ذهن دیگران ثبت کنید که البته با گفتگو و درک متقابل می توان آن را تغییر داد. هنرمندان معمولا موهای نامرتب دارند، اما عده ای هم هستند که از آرایش مو و ریش برای افزودن جذابیت خاصی به ظاهر خود استفاده می کنند. پس این موضوع را جدی بگیرید.

به کلاه هنرمندان و نقاشان توجه کنید

کلاه بخشی است که اگر آن را نداشته باشید چیزی را از دست نمی دهید اما اگر آن را داشته باشید تاثیر زیادی در ظاهر شما خواهد داشت پس کلاه را در انتخاب خود قرار دهید زیرا وجود آن در لباس شماست که شما را جذاب تر می کند. انواع کلاه در رنگ های جذاب و خاص در استایل نقاش ها وجود دارد که خرید را برای شما آسان می کند. اگر به افراد مشهور و هنرمندان دقت کنید، معمولا کلاه بر سر می گذارند.

استایل هنری در مراسم رسمی

برای مجالس و مهمانی های رسمی، سبک کلاسیک را در اولویت قرار دهید و سعی کنید کاملا ساده به آن مراسم بروید. یک کت و شلوار تک رنگ انتخاب کنید یا اگر اهل ورزش هستید، شلوار جین ساده و راسته را با یک کت جین امتحان کنید. همچنین، پیراهن و شلوار گشاد را با اکسسوری بپوشید تا سادگی و شلوغی را با هم ترکیب کنید. در هر صورت، شما آزادید آنچه را که زیبا می‌دانید بپوشید، نه آنچه دیگران به شما تحمیل می‌کنند.

هنرمندان معمولاً دقیق هستند و به جزئیات توجه می کنند، به همین دلیل هنرمندان از بیشترین اکسسوری استفاده می کنند زیرا به زیبایی اهمیت می دهند. اکسسوری یکی از وسایلی است که با ظرافت و زیبایی، کاستی های استایل را جبران می کند و برای تکمیل بسیاری از ست ها ضروری است. اکسسوری شامل کلاه، انگشتر، دستبند و گردنبند، شال گردن، عینک و … خواهد بود.

تیپ هنری با دامن

تیپ هنری با دامن یکی از مدل های مد محبوب و زیبا است که برای بسیاری از خانم ها جذابیت دارد. یک دامن بلند می تواند شکل ها و طول های مختلفی داشته باشد، از دامن های بلند که تا زانو یا کمر می رسد تا دامن های خیلی بلند که روی زمین می افتند.

استفاده از دامن بلند می تواند در موقعیت ها و رویدادهای مختلف مناسب باشد. به عنوان مثال، در محیط های رسمی و خاص مانند عروسی، مراسم اجتماعی یا مهمانی های شبانه، دامن بلند می تواند گزینه ای شیک باشد. همچنین در محیط های کاری که نیاز به استایل رسمی و حرفه ای است، دامن بلند می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در مورد رنگ و طرح دامن بلند نیز گزینه های مختلفی وجود دارد. برخی از خانم ها دامن هایی در رنگ های ساده و کلاسیک مانند مشکی، سرمه ای، سرمه ای یا خاکستری را ترجیح می دهند و برخی دیگر از دامن های چاپی، گلدار، پاییزی و هندسی لذت می برند.

دامن های بلند به دلیل بلندی که دارند اغلب با پیراهن و تاپ کوتاه ترکیب می شوند تا تعادل بین بالاتنه و پایین تنه حفظ شود. برای مثال می توانید یک دامن بلند را با یک پیراهن یا بلوز کوتاه ترکیب کنید تا ظاهری جذاب تر داشته باشید که این نکات در خرید لباس راحتی زنانه لحاظ می شود.

مدل دامن بلند می تواند برای هر فصلی مناسب باشد.در بهار و تابستان می توانید از دامن های بلند و راحت بافته شده از پارچه های نازک و خنک مانند نخی و کتان استفاده کنید. در پاییز و زمستان می توانید از دامن هایی که از پارچه های گرم تری مانند مخمل، ترمه یا پنبه ساخته شده اند استفاده کنید.

مدل دامن بلند یکی از مدل های محبوب و شیک است که می تواند برای خانم ها استفاده شود. دامن های بلند می توانند اشکال، طرح ها و طول های مختلفی داشته باشند. طول دامن معمولا تا زانو یا حتی زمین می رسد.

استفاده از دامن بلند می تواند در موقعیت ها و رویدادهای مختلف مناسب باشد. به عنوان مثال، در محیط های رسمی و حرفه ای مانند عروسی، جلسات کاری یا مهمانی های عصرانه، یک دامن بلند می تواند ظاهری شیک و زیبا به شما بدهد. همچنین در موقعیت های غیررسمی و روزمره می توانید از دامن بلند استفاده کنید تا ظاهری آراسته و زیبا داشته باشید.

زمان خرید تیشرت زنانه می توان یک دامن بلند را با انواع بلوز، تی شرت، سویشرت‌ها و حتی ژاکت ترکیب کرد. در مورد قد دامن، اغلب ترکیبی از دامن بلند با بلوزهای کوتاهتر یا مناسب برای قسمت بالاتنه است. این ترکیب می تواند شیک و متعادل به نظر برسد.

در مورد رنگ و جنس دامن بلند نیز احتمالات مختلفی وجود دارد. می توانید از دامن هایی در رنگ های جذاب و زنانه استفاده کنید. همچنین در فصول مختلف از پارچه های مختلف مانند کتان، نخی، مخملی، پنبه یا چرم استفاده کنید. برای خرید پوشاک قیمت مناسب زنانه می توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

کلام پایانی

همانطور که مشاهده کردید، در این مقاله در مورد استایل هنری و نکاتی برای طراحی آن صحبت کردیم. سبک هایی که از هنرهای تجسمی و عناصر هنری سنتی فرهنگ های مختلف الهام گرفته می شوند، سبک های هنری نامیده می شوند. این سبک از لباس هایی با الگوی آزاد استفاده می کند. همچنین سعی می کنیم از پارچه های طبیعی و راحت استفاده کنیم. اقلام مورد استفاده در این سبک معمولاً در دسته محصولات روند بازار قرار نمی گیرند. در واقع این قطعات معمولا خاص و شخصی هستند. بنابراین هرگز از مد نمی افتند و سال ها قابل استفاده هستند. برای خرید پوشاک با کیفیت زنانه می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.